Aktualności O forum Projekty Galeria O Kenii Usługi Kontakt Wersja angielska Strona g³ówna
 

 

 

REZULTATY KONKURSU NA KREATYWNĄ KAMPANIĘ

Drugim etapem projektu Bliżej Kenii adresowanym do młodzieży licealnej, z którą trenerki Forum i Simba Friends przeprowadziły zajęcia na temat Kenii był KONKURS na projekt kreatywnej kampanii edukacyjnej o Afryce.

Celem konkursu było zainspirowanie młodzieży do osobistego zaangażowania i świadomego działania na rzecz dialogu międzykulturowego i realizacji Milenijnych Celów Rozwoju.

Nagrodą główną będzie wspólna realizacja kampanii w roku 2007 oraz wizyta studyjna w Kenii - w wiosce Sega, gdzie Fundacja Simba Friends realizuje projekt rozbudowy szkoły Kogere Primary School; (www.simbafriends.org); w siedzibie UNEP w Nairobi (www.unep.org) oraz w kenijskiej wiosce milenijnej (www.unmillenniumproject.org).

Po konsultacjach z osobami zaangażowanymi przy realizacji projektu Bliżej Kenii wyróżniona została praca ANNY SZMIDT - uczennicy XXXVII LO im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie.

Projekt kampanii nosi tytuł ”NAJCIEKAWSZE JEST TO, CO UKRYTE - Zrozumieć inną kulturę to znaczy poznać ludzi” i - jak pisze autorka - „opiera się na współpracy szkół afrykańskich i polskich. Chcemy poznać się nawzajem? Świetnie, więc zróbmy coś razem! Niech nie będzie to tylko kampania informacyjna”.

Proponowane elementy projektu to m.in: radiowęzeł z kenijską muzyką rozrywkową, wystawa fotografii autorstwa kenijskich rówieśników, degustacja specjałów kuchni kenijskiej, wymiana informacji na temat codziennych problemów, relacji z rodzicami, etc.

Ze względu na niewielką ilość nadesłanych prac oraz konieczność modyfikacji wyróżnionego projektu , nagroda główna - wizyta studyjna w Kenii - pozostanie „w zawieszeniu” aż do zrealizowania kampanii. Autorka projektu została zaproszona do współpracy z KPF w 2007 roku w celu wspólnego zrealizowania kampanii, której zwieńczeniem byłaby wyprawa do Kenii.

Anna Szmidt pisze o sobie: „od dawna interesuję się sprawami Afryki, a szczególnie Kenii. Angażowałam się w takie akcje, jak Make Poverty History, a od roku uczę się języka suahili (...) Jestem pewna, że mój projekt, zwróciłby uwagę polskiej młodzieży na to, jak jesteśmy w różnych sytuacjach podobni, a w innych cudownie różnorodni. Pokazałby, że bariera odległości, nie jest żadną przeszkodą w nawiązywaniu kontaktów i że powinniśmy być bardziej wrażliwi na sprawy innych narodów”.

« powrót