KAMAPANIA
" ALLIANCE OF THE WILLING"
Forum Kenijsko-Polskie rozpoczęło kampanię
" Alliance of the Willing", której celem jest zjednoczenie wysiłków
instytucji rządowych, prywatnych firm, stowarzyszeń turystycznych i handlowych,
w promowaniu Kenii w Polsce.
Niekorzystny obraz relacji między Polską a Kenią zarówno w handlu (wymiana
na poziomie $10mln), jak również turystyki (jedynie 2000 Polaków odwiedzających
rocznie Kenię) wynika z nikłej znajomości Kenii w Polsce. Według tegorocznych
badań przeprowadzonych przez GfK Polonia jedynie co 3 Polak prawidłowo
łączy Kenię z krajem afrykańskim.
By przeciwdziałać umocnieniu się tej sytuacji, Forum
zaplanowało całościowy program promocji Kenii w Polsce. Dzięki posiadanemu
statusowi NGO, mamy możliwości otrzymania wsparcia oraz osiągnięcia wyznaczonego
celu po stosunkowo niskich kosztach. Jednak, by odnieść prawdziwy sukces
potrzebujemy wsparcia od firm i instytucji, które widzą dla siebie szansę
w rozpopularyzowaniu Kenii w Polsce. W tym celu rozpoczęliśmy kampanię
" Alliance of the Willing", do której zapraszamy wszystkie zainteresowane
organizacje i firmy.
Organizując kampanię, Forum stawia sobie za cel:
- wspieranie biznesmenów w nawiązywaniu relacji i powiększaniu wymiany
handlowej do poziomu
100 mln USD w 2007 roku
- wspieranie kenijskiej turystyki w przyciąganiu polskich turystów do
poziomu 20.000 osób odwiedzających Kenię w 2007 roku
Zdajemy sobie sprawę z faktu, że Kenia jest krajem o
relatywnie mało rozwiniętej gospodarce, z ograniczonym budżetem przeznaczonym
na własną promocję. Główną ideą stojącą za kampanią " Alliance of the Willing"
jest partycypowanie w stosunkowo niewielkim stopniu wielu firm i organizacji
kenijskich w kosztach kampanii. Suma wkładu każdej z firm pozwoli na przeprowadzenie
efektywnej kampanii, przynoszącej korzyści każdej ze stron uczestniczących
w projekcie.
Wszyscy członkowie " Alliance of the Willing" skorzystają
ze wzmocnienia wizerunku Kenii w Polsce ważnego kraju w rozszerzonej
UE: każdy z nich, przyczyni się do ogólnego rozwoju Keni; każdy wyciągnie
również korzyści dla własnego sektora (zarówno handlowego jak i turystycznego)
Zgodnie z lansowaną przez Marketing Society of Kenya
"Brand Kenya Initiative", Forum chce promować Kenię jako atrakcyjny
kierunek podróży, jako kraj otwarty, dynamicznie rozwijający się,
z ciekawymi ofertami inwestycyjnymi, przyjazną środowisku gospodarką rolną
oraz jako kraj wolny, niezależny i demokratyczny, z całym jego niezwykłym
bogactwem kulturowym.
Przygotowany przez Forum program promocji Kenii obejmuje:
1. Kampanię billboardową (2000 billboardów w głównych
miastach Polski)
2. Druk 100.000 egzemplarzy książeczek - informatorów " Paszport do Kenii",
rozdawanych podczas II Tygodnia Kenii oraz podczas czarterowych lotów
do Kenii w 2006 roku
3. Organizację36-40 konkursów, których nagrodą główną będą wycieczki do
Kenii
4. Organizację II Tygodnia Kenii w Polsce, w skład którego wchodzić będą:
- Uczestnictwo kenijskich biegaczy w Maratonie Warszawskim
- Konferencja inwestycyjna
- Targi zorganizowane dla przedstawicieli Kenijskich firm
- Tydzień kuchni kenijskiej
- Kenijska wioska handlowa
- Wystawy fotograficzne
- Tydzień Kenii w polskich mediach, etc.
5. Drugie z kolei uczestnictwo Kenii w targach turystycznych TT Warsaw.
6. Spotkanie laureatów pokojowej nagrody Nobla: Wangari Maathai i Lecha
Wałęsy
7. Pakiet wyjazdowy dla Polaków " Karibu Kenya" 2006. W celu przyciągnięcia
większej ilości polskich turystów, na rok 2006 utworzony zostanie specjalny
pakiet wyjazdowy dla Polaków, obejmujący liczne redukcje bądź zniesienia
opłat związanych z przebywaniem w Kenii i podróżach po tym kraju.
8. Projekt " W królestwie Simby" realizowany wspólnie z warszawskim
ZOO. Celem tego przedsięwzięcia jest zapoznanie polskiej publiczności
z przyrodą Kenii oraz ze sposobami dbania o jej ochronę.
9. Rozdawanie próbek kenijskich produktów (orzeszków, kawy, herbaty, etc.)
szerokiej publiczności podczas organizowanych w trakcie kampanii imprez.
10. Przeprowadzenie badania polskiego rynku, pod względem zapotrzebowania
na produkty eksportowane z Kenii (kawa, herbata, sektor ogrodniczy, etc.)
11. Przeprowadzenie badania możliwości inwestycyjnych w Kenii profilowanego
do Polskich realiów rynkowych. Końcowym efektem takiego badania będzie
wydanie polskojęzycznej wersji informatora " Możliwości inwestycyjne w
Kenii" .
12. Publikowanie artykułów o Kenii w polskiej prasie (współpraca z polskimi
i kenijskimi czasopismami, tłumaczenie najciekawszych artykułów, udostępnianie
ich polskim mediom).
13. Wolną powierzchnię reklamową wykorzystywaną do reklamowania Kenii
w Polsce, Polski w Kenii, oraz licznych przedsięwzięć organizowanych przez
Forum. Powierzchnię tę planujemy uzyskać od współpracujących z nami gazet,
magazynów lotniskowych, specjalistycznych mediów, etc.
Materiały do ściągnięcia:
Alliance
of the Willing - detailed presentation
Image
of Kenya - badanie przeprowadzone przez GfK Polonia
Ogłoszenie
« powrót |